Vijesti

U toku je sjednica Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH na čijem dnevnom redu se nalazi Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u BiH koji je predložilo Vijeće ministara BiH, a kojim se predviđa povećanje akciza za naftu i naftne derivate za 15 feninga.


Principe ovog prijedloga ranije nije podržala Komisija za finansije i budžet Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH.

Zamjenik predsjedavajućeg Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH Šefik Džaferović rekao je da očigledno postoje neslaganja kako unutar parlamentarnih klubova tako i na relaciji Vijeća ministara BiH i klubova.

"Akcize su potrebne za izgradnju autoputeva i nema izgradnje autoputeva ako ne usvojimo izmjene. Bilo bi loše da to ne usvojimo. Pozivam vas da se spram ovog pitanja odnosimo na odgovoran način i odbijemo negativno mišljenje Komisije za budžet i finansije", kazao je Džaferović.

On je kazao da je ovaj prijedlog povezan i sa dva druga prijedloga koja se nalaze na dnevnom redu današnje sjednice i to Prijedlog zakona o izmjeni Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u BiH i Prijedlog zakona o izmjenama i dopuni Zakona o uplatama na jedinstveni račun i raspodjeli prihoda.

Zastupnik SDP-a BiH Saša Magazinović poručio je Džaferoviću kako povećanje cijena nije evropski put ističući kako je postala navika bh. vlasti da sve što ne mogu objasniti uvrste u evropski put i reformsku agendu.

Zastupnica SNSD-a Dušanka Majkić istakla je da se ne smije urušiti sistem indirektnih poreza i da nekome očito odgovara samo jedan dio zakonskog rješenja te da u ovom slučaju nije riječ o prijedlogu Upravnog odbora Uprave za indirektno oporezivanje BiH.

"Predlažem da se ovo ne usvoji te da nam Uprava za indirektno oporezivanje dostavi svoju verziju zakona", rekla je Majkić.

S njom se složio i zastupnik DF-a Damir Bećirović koji je pozvao sve zastupnike da podrže negativno mišljenje Komisija za finansije i budžet Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH. Dodao je i da će usvajanje ovog zakona dodatno uništiti privredne subjekte i osiromašiti građane BiH.

Istakao je kako se od sredstava koji će biti omogućeni eventualnim usvajanjem Zakona o akcizama neće moći graditi autoputevi i da se generalno vlasti moraju prvo obračunati sa kriminalom u institucijama BiH i javnim kompanijama.

"Sistemsko rješenje bi bilo izmjena Zakona o javnim nabavkama. Time bi se osiguralo duplo više nego što će se osigurati izmjenama ovih zakona", rekao je Bećirović.

Zastupnik HDZ-a BiH Predrag Kožul istakao je da u bh. okruženju jedino nižu cijenu goriva ima Makedoniju, a da je ona mnogo više u svim ostalim zemljama regije. Replicirao mu je Bećirović koji je kazao kako je potrebno kazati i kolike su plaće radnika u regiji ako se već govori o cijenama nafte.

Iz Vijeća ministara BiH ranije je rečeno da su prijedlozi uvođenja ove trošarine i uvećanja trošarina ugrađeni u Reformsku agendu, a isto tako i u Pismo namjere MMF-u.

Majkić je kazala da joj nije jasno kako su se uopće predsjedavajući Vijeća ministara BiH Denis Zvizdić, premijerka RS-a Željka Cvijanović i premijer FBiH Fadil Novalić mogli obavezati i obećati MMF-u da će povećati akcize na gorivo.

Ona je kazala da u Pismu namjere MMF-u stoji da su predsjedavajući Vijeća ministara BiH i entitetski premijer obećali da će Parlamentarna skupština
BiH do kraja septembra 2016. godine odobriti povećanje akcize na gorivo, uključujući autoplin i biogorivo, za 15 feninga po litru.

Zastupnik SNSD-a Nikola Špirića rekao je da BiH nije država koja vrši administrativno određivanje cijena već da to radi tržište te da je evidentno kako će u tom procesu doći do dodatnih povećanja cijena. Istakao je i kako je praksa da parlamentarci uglavnom podržavaju ono što ranije dogovore predstavnici političkih stranaka.

Špirić je kritikovao Vijeće ministara BiH što Parlamentarnoj skupštini BiH nije objasnila principe i razvojnu komponentu izmjena i dopuna zakona.

Zastupnicima se u ime predlagača obratio ministar finansija BiH Vjekoslav Bevanda koji je rekao da cijeni da je Uprava za indirektno oporezivanje jedan od najboljih projekata te da bi njeno narušavanje izazvalo haos.

Istakao je kako usvajanjem zakona nije predviđeno krpljenje budžetskih rupa te da akcize idu na ceste i autoceste. On je dodao da je riječ o odredbama koji su uvršteni u Reformsku agendu i Pismo namjere MMF-u.

Bevanda je rekao da će se usvajanjem zakona osigurati 819 milion KM što će biti povećanje za 300 miliona u odnosu na postojeće stanje.

Zastupnik SDA Senad Šepić kazao je kako je činjenici da parlamentarci nemaju preciznu sliku šta usvajanje izmjena i dopuna zapravo znači i kako će se odraziti na život građana BiH.

Istakao je da je ovo odluka koja se dotiče svih građana BiH u šta ulaze sve kategorije. Podsjetio je da autoputevi i ceste ne prolazi kroz cijelu BiH te da ne treba zaboraviti i ostale građane.

Reformske teme

Blog

Vijesti