Izvan kutije

Mi, učesnici Konferencije „Obrazovanje na marginama Reformske agende“,

  • Smatrajući obrazovanje suštinski važnim segmentom i generatorom razvoja društva,
  • Razumijevajući postojeću potrebu za sistemskim promjenama obrazovanja i razvijanjem smislenih, strateških i razvojno usmjerenih obrazovnih politika
  • Podržavajući ideju cjeloživotnog učenja i razvoja odgoja i obrazovanja na svim njegovim nivoima (predškolsko, osnovno, srednje, visoko i obrazovanje odraslih) i u svim njegovim formama (formalno, neformalno i samousmjereno), koje će biti u funkciji razvoja individue i razvoja društvene zajednice u cjelini u BiH,

Donosimo

D E K L A R A C I J U

  • Budući smo saglasni da BiH nema smislenu i sistematiziranu obrazovnu politiku, insistiramo na koordinaciji i sinhronizaciji svih sudionika obrazovnih procesa i donošenju jedinstvene, usaglašene i strateške obrazovne politike.
  • Buduća zakonska rješenja moraju biti suštinski reformski zahvati, a ne birokratiziranje i prenormiranje kakvo preferiraju trenutne političke elite. Interes društva mora biti kvalitetno i depolitizirano obrazovanje.
  • Neophodno je razvijati nastavne planove, te studijske smjerove i programe u skladu sa društvenim potrebama, kao i u duhu ideje slobode i kritičke misli, te razvijati kompetencije nastavnika i njihove veće društvene odgovornosti.
  • Insistiramo na podršci i razvoju kvalitetne nastave (koja nije reproduktivna) i na tome da učimo učenike/studente, kako da ono što nauče znaju i primijeniti.
  • Autonomija univerziteta mora biti praćena javnom kontrolom kvaliteta rada. Istovremeno, potrebna nam je javna debata o modelima finansiranja visokog obrazovanja.
  • Neophodna je standardizacija kvaliteta na svim nivoima obrazovanja, te uspostava i razvoj interne i eksterne kontrole kvaliteta.
  • Insistiramo na većoj podršci države naučnoj i istraživačkoj djelatnosti, kao i mobilnosti nastavnika i učenika/studenata.
  • Nužno je promovirati znanja i kompetencije kao vrijednosti, kako bismo motivirali mlade da obrazovanje shvate kao svoj razvojni put, ali i kao put ka društvu znanja.

Pozivamo nadležna ministarstva, obrazovne institucije, nevladin sektor i biznis sektor na intenzivniji, strateški i konstruktivan dijalog o tome kakvo nam obrazovanje treba u budućnosti i za budućnost.

Sarajevo, 28.1.2017.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove Centra za politike i upravljanje. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. CPU zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

Reformske teme

Blog

Odgovorna agenda na Facebook-u