Izvan kutije

Prema izvještaju Svjetskog ekonomskog foruma Nova vizija za obrazovanje: podsticanje socijalnog i emocionalnog učenje kroz tehnologiju, jaz između vještina koje ljudi uče i vještina koje ljudima trebaju je sve više očigledan, kako tradicionalno učenje zaostaje u opremanju učenika znanjem koje im je potrebne da napreduju.

Današnji kandidati za posao moraju biti u stanju da sarađuju, komuniciraju i rješavaju probleme - vještine razvijene uglavnom kroz socijalno i emocionalno učenja (SEL). U kombinaciji sa tradicionalnim vještinama, ova socijalna i emocionalna stručnost će opremiti učenika za uspjeh u evoluirajućoj digitalnoj ekonomiji.

Koje vještine će biti najpotrebnije?

Osnovne pismenosti. Kako učenici primjenjuju osnovne vještine na svakodnevne zadatke: 1. Pismenost, 2. Matematička pismenost, 3. Naučna pismenost, 4. Pismenost u oblasti informacijsko komunikacijskih tehnologija, 5. Finansijska pismenost, 6. Kulturna i građanska pismenost. Kompetencije. Kako učenici pristupaju složenim izazovima: 7. Kritičko razmišljanje/rješavanje problema, 8. Kreativnost, 9. Komunikacija, 10. Saradnja. Karakterni kvaliteti. Kako učenici pristupaju svojoj izmjenjivoj okolini: 11. Radoznalost, 12. Inicijativa, 13. Upornost, 14. prilagodljivost, 15. Liderstvo, 16. Socijalna i kulturna svijest.

Analiza 213 studija pokazala je da su učenici koji su dobili SEL upute postigli u prosjeku bolje rezultate za 11 procentnih poena od onih koji nisu. I SEL potencijalno dovodi do dugoročnih koristi, kao što su više stope zaposlenosti i obrazovnog ostvarivanja.

Posjedovanje (učenje) dobrih liderskih vještina i radoznalosti su također bitne učenicima za njihove buduće poslove.

How to teach all skills

Drugi izvještaj Foruma, Budućnost poslova, koji je objavljen na godišnjem sastanku u Davosu 2016. godine, osvrnuao se na strategiju zapošljavanja, vještina i radne snage za budućnost.

Izvještaj je postavio pitanje čelnicima ljudskih resursa i strateškim službenicima vodećih globalnih poslodavaca, šta trenutne promjene znače, posebno za zapošljavanje, vještine i regrutovanje kadra u svim industrijama i geografskim područjima.

Top 10 skills

Top 10 vještina
U 2020. godini: 1. Rješavanje kompleksnih problema, 2. Kritičko razmišljanje, 3. Kreativnost, 4. Upravljanje ljudima, 5. Koordiniranje sa drugima, 6. Emocionalna inteligencija, 7. Prosuđivanje i donošenje odluka, 8. Uslužna orjentacija, 9. Pregovaranje, 10 Kognitivna fleksibilnost. 
Izvor: Izvještaj Budućnost poslova, Svjetski ekonomski forum


U 2015. godini: 1. Rješavanje kompleksnih problema, 2. Koordiniranje sa drugima, 3. Upravljanje ljudima, 4. Kritičko razmišljanje, 5. Pregovaranje, 6. Kontrola kvaliteta, 7. Uslužna orjentacija, 8. Prosuđivanje i donošenje odluka, 9. Aktivno slušanje, 10. Kreativnost.


Kreatori politika, edukatori, roditelji, biznis, istraživači, projektanti tehnologija, investitori i nevladine organizacije mogu zajedno osigurati da razvoj socijalnih i emocionalnih vještina postaje zajednički cilj i kompetentnost obrazovnih sistema svugdje.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove Centra za politike i upravljanje. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja i vulgarnog izražavanja jer takvi komentari neće biti objavljeni. CPU zadržava pravo da određene komentare obriše bez najave i objašnjenja.

Reformske teme

Blog

Odgovorna agenda na Facebook-u